streda 16. marca 2011

Máme radi Punčovú tortu



Mali sme mať oslavu, takú veľkú...štyri sviatky naraz.Tak som dostala za úlohu upiecť tortu.Minulý rok som v eufórii poťahovaných  tôrt marcipánom urobila až dve.Ale tento rok som si povedala , že sa dám na klasiku.Všetci v našej rodine majú radi punčové koláče- teda zákusky.Ale tie ozaj dobré "mokré" už hockde nekúpite.A tak som sa dala na výrobu punčovej torty. Bola vážne  prudko jedlá a správne "mokrá"
Čo zostalo, som doma na druhý deň nenažrane zjedla- aj s mojim chlapom a skvelou kávou ktorú mi varí vždy keď prídem domov z práce.
Na tejto torte je skvelé, že je jednoduchá a rýchla a dobrááá
Recept som našla na nete u ž dávnejšie, v programe Kuchařská pohotovost , keď som hľadala recept na punčáááky
Čo budeme potrebovať?

na 2 piškótové korpusy:
•12 ks vajec
 •200 g kryštaového cukru
•400 g múky (polohrubej )+ 2zarovnané čl.prášku do pečiva
na náplne:
•ríbezľový džem
 •0,8 l vody
 •0,4 l cukru •3 g agaru- alebo klasickú želatínu
 •žltá a červená potravinárská farba
 •2 citróny
 •podľa chuti rum

A postup:

Najprv si pripravíme cesto na piškótové korpusy. Celé vajcia spolu s cukrom vyšľaháme . Do vyšľahaných vajec veľmi zľahka ručne vmiesme preosiatu múku a ihneď cesto vlejeme do pripravených foriem . Vložíme do trúby a pečieme na cca 180°C . Upečený korpus ľahko poprášime múkou a ešte za tepla otočíme hore dnom , a tak necháme vychladnúť.
Medzitým si vo vode rozvaríme cukor, pridáme zálievku z agaru, (želatínu podla návodu ) ve vlažnej vode, a necháme prejsť varom.
Prvý piškótový korpus rozkrojíme na dva pláty, jeden potrieme džemom a dáme na dno tortovej formy.
Do dvoch misiek nalejeme rozvar z cukru a agaru, ktorý nám medzitým trochu vychladol, jednu časť zafarbíme potravinárskou farbou do žlta, druhú do červena. Obe i zbytok číreho rozvaru dochutíme citrónovou šťavou a rumom.
Ďalší korpus nakrájame na silné plátky, ktoré máčame striedavo v žltej a červenej časti rozvaru a vykladáme nimi formu tak, aby sa dnu vytvorili farebné kocky. Priebežne prelievame čírim zbytkom rozvaru, aby byla torta šťavnatá. Nakoniec ho priklopíme druhou polovicou korpusu, ktorú sme tiež potreli džemom, naposledy prelejeme rozvarom, prekryjeme fóliou, pomocou taniera stlačíme a dáme minimálně na 3 hodiny zaležat do chladničky.Po zaležaní prelejeme cukrovou alebo fondánovou polevou a nazdobíme podľa fantázie.




Takto by sa to malo ukladať a potom to zakryť druhou polovicou korpusu.
polevu som vyrobila vlastnoručne z cukru, punčovej arómy a trolilinka teplej vody a pol kvapky potravinárskeho farbiva- a šľahala som metličkou.....kým nebola hladká.Ale inak dostať aj v obchode hotovú od Dr.Oetkara a je vážne veľmi dobrá..........

P.S. : a na výstave som si kúpila do kuchyne tento úúúžasný kockovaný obrus.

Žiadne komentáre:

Printfriendly