utorok 1. novembra 2011

Jablková torta so smotanovou polevou

No ja by som to skôr nazvala jablkový koláč, ale dobre :-) Mamina mi raz kúpila knihu Múčniky od Christy Schmedes a občas v nej zalistujem a niečo vyberiem. A tak sa stalo aj dnes . Švagrovci majú v záhrade nádherné jablká a pravidelne nás zásobujú. Ale už som trocha prejedená a tak som rozhodla pre koláčik . A samozrejme s lístkovým cestom.

Budeme potrebovať :
- lístkové cesto
- 5 jablk
- 2 žltky
- 50 g práškového cukru
- 1 tuhú smotanu ( ja som použila kyslú 16 %, ale myslím že aj šľahačka by mohla byť )
- 2 PL jablkového želé ( ja som dala jemný džem )


- predohrejeme trúbu na 180 °C. Vyvaľkané lístkové cesto dáme do formy a popicháme vidličkou. V miske premiešame smotanu, žĺtky a cukor. Jablká očistíme, zbavíme jaderníkov a nakrájame na mesiačiky. Smotamu nalejeme na cesto a začneme ukladať jablká.Takto :

Pokvapkáme citrónovou šťavou a dáme asi  na 20 minút piecť. Džem, alebo želé nahrejeme a potrieme ním koláč, a dáme ešte na daľších 10 minút zapiecť. Ja som ešte posypala plátkami mandlí.
Po upešení vyberieme a necháme vychladnúť. Tento náš koláčik cestuje do Komjatíc, k našim , kde máme deti.

tu sa môj chlap rozhodol, že ho zje :-)



5 komentárov:

Maya povedal(a)...

ja jablckove kolaciky velmi mozem, tento vyzera paradne, tiez sa chystam na nieco jablckove, v podstate na repete, minule som nestihla odfotit ;o)

dulce de leche povedal(a)...

taketo kolaciky su moje prudko oblubene..smotana a jablka,alebo hrusky,tomu sa proste neda odolat:)

wife & husband povedal(a)...

Hm, to vypadá výborně. Hned bych ochutnala:)

Anonymný povedal(a)...

Vo Svajciarsku a Alsasku sa taky kolac vola "Wähe" a davaju na cesto este mlete lieskovce. Chuti velmi dobre... Verim, ze aj ten tvoj...

Mia

tina24 povedal(a)...

Dakujem za milé komentáriky,
A viem si predstaviť tam dať aj tie lieskovce, ale u nás je málo orechového, lebo ja mám alergiu :-(

Printfriendly