utorok 27. decembra 2011

Vianočná kapustnica


 Keď som sa pred rokmi vydala ( bude to už 13 rokov), priniesla som si so sebou aj naše Vianočné zvyklosti vo varení. Môj manžel je ale tolerantný a prispôsobivý a tak mu nevadilo ( alebo mi to aspoň nepovedal) že miesto šošovice bude mať kapustnicu. Tá naša je plná hríbov, zemiakov, kapusty, je tam trocha sušených sliviek. Niekedy v nej vyvarím aj kúsok údeného. Zbožňujem túto polievku a neviem sa jej dojesť. Tak sa s Vami podelím o základný recept, ktorý si môžete vylepšiť podľa seba:

 Vianočná kapustnica naša :-D
- kapusta
- zemiaky
- sušené , alebo aj čerstvé hríby ( ja dávam takú lesnú zmes)
- údenina
- smotana na varenie
- soľ, koreniny
- pár sušených sliviek

Namočíme si hríby, po pol hodinke dáme variť vyžmýkanú kapustu spolu s hríbami a údeninou.Osolíme, okoreníme a stále varíme. Zvlášť uvaríme očistené zemiaky pokrájané na kocky. Keď je kapusta s hríbami mäkká pridáme uvarené zemiaky(ak varíte veľa kapustnice dajte aj zemiakovú vodu)Spolu povaríte a pridáte smotanu.Niekto zahusťuje aj múkou, ja nie ,ale postrúham uvarený zemiak a ten mi  polievku zahustí.

3 komentáre:

Maya povedal(a)...

kapustnicu mozeme za kazdych okolnosti! mala byt aj na vianoce, ale mali sme toho tolko, ze sme jej varenie odlozili az na silvestra ;o)

Ivana povedal(a)...

Tak kapustnicu so zemiakmi som ešte nejedla ... ale inak tak isto kapustnicu kedykoľvek a kdekoľvek

Adriana povedal(a)...

Zaujimavy recept. Ja varim kapustnicu bez zemiakov s motany. Inak u nas kapustnica moze byt vzdy:)

Printfriendly