nedeľa 12. februára 2012

Profiterolky - Profiteroles

Prvý krát som túto dobrotu jedla tento rok na jednom plese, a pripadala som si ako nenažraná, keďže som si bola vziať 3 x, ale jednoducho som nevedela odolať. Tak som si povedala že to musím vyskúšať.Sú to vlastne guličky z odpaľovaného cesta plnené vanilkovou šľahačkou a poliate čokoládou.Recept vraj pochádza z Francúzka, ale udomácnil sa v Taliansku, kde ho považujú za svoj. Tak neviem. Isté ale je , že je to naozaj lahôdka. A už aj ľutujem , že som spravila len tak málo. Recept som našla v poslednom čísle časopisu F.O.O.D, ktorý som už avizovala.


Potrebujeme na cca 16 ks :

- 30 g masla
- 125 ml vody
- štipka soli
- 75 g hladkej múky
- 2 vajcia

Na krém:
- 250 ml mlieka
- 2 žltky
- 40 g krupicového cukru
- 20 g maizeny
- 100 ml šlahačky
- vanilková esencia

 V hrnčeku priveďte do varu vodu s maslom a štipkou soli.Vsypte múku a premiešavajte kým vznikne hruda cesta. presunte do misky a nechajte troch schladnúť,  a potom po jednom zašľahajte vajcia. cesto dajte do cukrárskeho vrecka a  do rúry rozohriatej na 200°C striekajte v 2 cm rozostupoch kopčeky veľkosti orecha.
Pečte na strednej priečke asi 30 minút. Potom plech vyberte a do každej urobte špajdlou dierku ( takú troška väčšiu) a dajte na 5 min.do vypnutej rúry. Potom vyberte a nechajte vychladnúť.
KRÉM:
Premiešajte trocha mlieka so žltkami, cukrom a maizenou. Ostatné mlieko a esenciou privedte do varu a primiešajte žltkovú zmes.Prevarte a nechajte vychladiť.Vmiešajte ušľahanú smotanu a pomocou cukrárskeho sáčku plnte vychladnuté profiterolky.

7 komentárov:

Ivana povedal(a)...

tak toto by som si hneď dala, oooo

Maya povedal(a)...

Toto luuuubim!!!! Zatial vzdy iba z obchodu, ale snad raz si ich urobim aj doma ;o)

tina24 povedal(a)...

ja som to jedla kupované, kamoška to dováža z Italy, ale povedala som si že to skúsim, je to fakt jednoduché a strááášne dobrééé

dulce de leche povedal(a)...

uzasny dezert ,Matka:)milujem ho :)

Lucia povedal(a)...

Mnaaam ja ich zboznujem a tiez sa na ne dlho chystam! Dala by som si veru:-)

tina24 povedal(a)...

Už nemáme :-) zmizli rýchlosťou blesku :-)

Anonymný povedal(a)...

Mňááám. Toto som jedol len v kaviarni. Kde sa to dá kúpiť?

Printfriendly