streda 18. apríla 2012

Mrkvové cupcakes - Carrot cake

Mrkvové cupcakes, alebo ak chcete aj carrot cake, si musí obľúbiť asi každý.Pokiaľ máte pochybnosti , či  dakomu bude chutiť...nepovedzte mu z čoho je - určite to ani nezbadá.Doteraz to bola obľúbená torta v Spojených štátoch, či v Spojenom kráľovstve, ale pomaly si nachádza miesto aj v našich sladkých jedálničkoch.Na nete, či v knihách nájdete nespočetne veľa receptov na túto dobrotu.Piekli ju aj u Anetky, či najnovšie u Lucky .alebo Martinky. Ja som sa pri týchto inšpirovala Apetitom, a musím povedať, že boli neuveriteľne dobré, jemné, nadýchané.Trochu som pomenila pomery cukru,pridala zázvor a odobrala škoricu a aj tak boli výborné.Recept je na jednu tortu, ale ja som ju robila ako cupcakes a vyšlo mi cca 26 ks.

Inšpirácia: www.apetitonline.cz

Cesto:
- 4 vajcia
- 1 a1/4 hrnčeka  oleja ( alebo maslo roztopené)
- 1 a 1/3 hrnčeka hnedého cukru  ( písané boli dva hrnčeka, ale to sa mi zdalo brutálne moc)
- 2 lyžičky vanilkového extraktu
- 2 hrnčeky polohrubej múky
- 2 zarovnané lyžičky sódy bicarbóny, a tak isto aj prášku do pečiva
- štipka soli
- čajová lyžička sušeného zázvoru ( bolo písané škorice, ale ten zázvor mi tam tak nejak zapasoval)
- 3 hrnčeky najemno nasrtrúhanej mrkvy
- 1 hrnček pomletých vlašských orechov ( dávajú aj mandle, či lieskovce)
 Poleva :
- jemný syr typu Philadephia, Lučina či Mascarpone
- práškový cukor
- zmäknuté maslo

PRÍPRAVA:
Vyšľaháme vajcia,cukor,vanilkový extrakt. Pridáme suché prísadyolej. Nakoniec primiešame mrkvu a orechy. Nalejeme do tortovej formy, v mojom prípade do muffinkového plechu a pečieme cca 35 minút pri teplote 175 stupňov.. Tortu necháme vychladnúť, pozdĺžne rozpolíme, natrieme 1/3 polevy, priklopíme, celú tortu potrieme zvyšnou polevou. Ja som s polevou cukrársky sáčkom ozdobila vrch koláčikov.
Samozrejme sa môžu ozdobiť marcipánovou mrkvičkou, či kvietkom a šup šup ku kávičke :-).



7 komentárov:

peťka povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
peťka povedal(a)...

mňaaam, vyzerajú krásne..určite vyskúšam..

Tatiana Roller povedal(a)...

my sme ich tiež robili , ale naši majú najradšej klasické vanilkové, no, aj tak budem naďalej experimentovať .-) Mne chutili, elbo mrkva dodá vláčnosť a zázvor jemný nádych sviežosti ... a ešte sú aj pekné.

Adriana povedal(a)...

Krasne, priam umelecke cupcakes si vytvorila

Andrea Macková, Na háji povedal(a)...

Matka, si ma o jeden den predbehla, vcera som patrala po receptoch na nete,ale tento tvoj som nevidela..a vecer vypekala, dnes uz sa vyjedali :)) mame rovnake chute!

Lucia povedal(a)...

Super, urcite vyskusam a detom neprezradim, ze je tam mrkva:-)) asi som sa zamilovala do mrvky v kolacoch:-))

tina24 povedal(a)...

mnam mnam dievčatá, :-) Luci dobrééé, nepovedz, a skúšaj viac receptov , všetky su skvelééé

Printfriendly