nedeľa 24. februára 2013

Maková torta

Už dávno som sa chystala na makovú tortičku, alebo čokoľvek s makom. A Lucia z Lucy loves to bake ma nakopla. Máme veľmi radi mak...svokra robí skvelú makovú štrúdľu, ale ja som chcela nieč iné. Vybrala som si recept od Germy , trochu som ho upravila a bola som veľmi spokojná s výsledkom. Je bez múky...teda vhodný aj pre celiatikov.







Budeme potrebovať:

- 160 g masla
- 160 g práškového cukru
- 6 žĺtkov
- 160 g mletého maku
- 2 čajové lyžičky kakaa ( Germa dávala  6)
- 6 bielkov na sneh
- tortovú formu s priemerom 26 cm

- vyšľaháme maslo s cukrom do peny, pridáme po jednom žĺtky a poriadne zašľaháme. Ppotom primiešame mak, kakao a tuhý sneh z bielkov.
Pečieme pri 150 °C  asi pol hodinku a  špajdľou skúsime či už nie je.Ak sa ešte cesto lepí, dopečieme.Ono to záleží od trúby, ja som dopekala ešte asi 8 minút.




Necháte vychladnúť potriete pikantnou marmeládou a  polejete čokoládou. Ľubovoľne ozdobíme a jeme...Je to naozaj veľmi chutný koláč, samozrejme je dôležité mať rád mak :-D.






10 komentárov:

Janka20 povedal(a)...

Vyzerá to veľmi dobre a určite aj chutí ... a ešte nezaberie veľa času.
J.

marysity povedal(a)...

mnam,tak to vyzera fantasticky! milujem mak, nepohrdla by som aspon kuskom :D

germa povedal(a)...

:)Teším sa, že chutila.

tina24 povedal(a)...

Dievčatá torta je výborná , skvelá, náš Jakub zjedol polovicu sám :-) a to nejedáva čo ja pečiem...lebo ved keksiky :-)
Milá Germa...vážne vážne skvelé.Dúfam že ti nevadí, že som ho uverejnila, dala som tam odkaz na tvoj blog.

germa povedal(a)...

nevadí , spätná väzbe vždy poteší. :)

Anonymný povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.
4ts povedal(a)...

tak tato makova torticka vyzera vyborne, urcite vyskusam :-)

receptárik povedal(a)...

u nás sa makové teší veľkej obľube a tá čokoláda na povrchu , no úžasné, mňam mňam
ešte chcem pochváliť synčeka asi, ako vyrábal tie čokoládové srdiečka-zlatý a aký šikovný :-)
Tinka

Adriana povedal(a)...

Makove mozem aj ja :) torticka vyzera ozaj velmi mnamkovsky...mas to tu velmi pekne...prijemna zmena :)

Ajka povedal(a)...

Hmm, ta vypadá úžasně:-)
Ajka

Printfriendly