utorok 1. októbra 2013

Mandľovo-jablkový koláčik

Na jeseni je najkrajšie to, že všetko je nádherne farebné, voňavé....a zbiera sa úroda ... My teda záhradu nemáme, ale moji rodičia a svokrovci áno, a sype sa nám odtiaľ strašne veľa ovocia a zeleniny. Takže som zavárala tekvicové pyré, hroznový džem, a pečiem jesenné dobrotky. A medzi ne patrí i tento koláčik. Našla som ho na nejakej anglickej stránke, ale prispôsobila som ho nám, a nevadilo to. Bol skvelý. Akurát ho treba vyberať až po vychladnutí, alebo piecť aj v papierovom košíčku. Inak mu nemám čo vytknúť. V pôvodnom recepte boli použité vlašské orechy, ale keďže mám na orechy alergiu, tak som použila mandle

Mandľovo - jablkový koláčik

budeme potrebovať 1 šálka = cca250 ml

- 4 PL masla
- 1/2 čl škorice
- 1/4 šálky špaldovej múky
- 3/4 šálky pomletých mandlí
- 1/4 šálky trstinový cukor
- štipka soli

na náplň:
 2 menšie jablká pokrájané na kocky
škorica
2 PL trstinového cukru
citrónová šťava

najskôr si v miske zmiešame suroviny na náplň a necháme postáť. Potom z vyššie uvedených vypracujeme cesto a dáme na chvíľu do chladu. Pripravíme si muffinový plech .  Vytvarujeme si malú placku, ktorú vložíme do plechu. Môžeme tam dať aj papierový košíček, lepšie sa bude vyberať. Treba si nechať cesto aj na posýpku.Z tejto dávky vyjde 6 kúskov.
Potom naplníme jablkami a posypeme posýpkou , pečieme pri 180°C asi 18-20 minút, do chrumkava.
Keď si koláčik upečiete večer, ráno máte skvelé raňajky :-)



1 komentár:

Ivana povedal(a)...

Jabĺka a mandle je nenormálne dobrá kombinácia, milujem takéto koláčika

Printfriendly