streda 19. novembra 2014

Klasická orechová bábovka

Boli sme s Kubkom na nákupe. Klasicky sme skončili v oddelení domácich potrieb. Kubko chytil do ruky bábovkovú formu, že aby sme ju kúpili. Ale veď ja mám formu na bábovku, napadlo ma. Len som ju tuším ešte nepoužila. Takže som doma vyhrabala recept na fakt dobrú orechovú bábovku.


Budeme potrebovať :

- 150 g zmäknutého masla
- 150 g kryštáľového cukru
- 3 vajcia
- 350 g hladkej múky
- 2 čl prášku do pečiva
- 250 g mletých orechov
-100 ml mlieka
- citrónovú kôru

Vyhrejeme si rúru na 190 °C. Zmäknuté maslo nakrájame na kúsky a dáme do mixéra šľahať do peny, pridáme cukor,postupne dáme vajcia a poriadne premiešame. V mise si zmiešame všetky sypké suroviny a pridávame do maslovej zmesi na striedačku s mliekom. Cesto dáme do vymastenej a múkou vysypanej bábovkovej formy. Pečieme cca 45-50 minút. Po vybratí necháme troch schladnúť, uvoľníme stred a opatrne bábovku vyklopíme. Možeme ju poliať citrónovo cukrovou polevou, čokoládou, alebo len tak, ako ju máme my...posypanú cukrom.



Žiadne komentáre:

Printfriendly