pondelok 2. februára 2015

Linecký mriežkový koláč

Mala som lineckú nedeľu. Máme veľmi radi linecké koláčiky a je nám naozaj jedno, či sú vianoce, alebo nie . Milujem vôňu lineckého cesta. Vonia nádherne maslom. Tu by som na vašom mieste neklamala a  použila naozaj maslo a nie heru, alebo tak. Oklamete sami seba a pripravíte sa o naozaj skvelú chuť. A aj surové skvele chutí. :-) Na linecké srdiečka som urobila naše odskúšané, dlhoročné cesto. Na koláč som robila iné. Našla som niekde na internete. Trochu som si ho upravila, nedala som do cesta ani mandle a ani orechy. Namiesto celých vajec som dala len žĺtky. Neurobila som zle. Cesto bolo jemné a nádherne voňavé, presne také aké by malo byť. mňam. Ako náplň som použila višňový frutafil. Čo je frutafil? Nuž je to ovocné želé, kde je 70% podiel ovocia. A ten višňový je naozaj luxusný. Ja si ho kupujem u jednej známej, ktorá má cukrársky obchod Sladké umenie . A vlastne ona mi vnukla myšlienku urobiť takýto koláč.

Na koláč budeme potrebovať :

170 g hladkej múky
110 g masla
2 žĺtky
80 g cukru
postrúhaná citrónová kôra
džem ( v mojom prípade višňový frutafil)

postup je jednoduchý, rýchlo spracujeme suroviny na hladké cesto a dáme na cca hodinku do chladničky. Potom si oddelíme 2/3 cesta a vytvarujeme do koláčovej formy. Natrieme džemom a zo zvyšnej tretiny cesta narobíme pásiky a poukladáme na koláč. Potrieme rozšlahaným vajíčkom a dáme piecť na 180°C asi na pol hodinku. Potom vytiahneme , necháme mierne vychladnúť a pocukrujeme.











Žiadne komentáre:

Printfriendly