streda 13. apríla 2016

Zapečená špargľa so slaninkou a s holandskou omáčkou

Opäť niečo so špargľou. Je to taká klasika, ale zas prečo nie. Špargľa je veľmi sezónna zeleninka, a preto ju treba jesť kým je. Je plná vitamínov, hlavne železa, draslíka, podporuje metabolizmus.... proste samé dobré veci. Ak sa jej bojíte zahoďte predsudky a vyskúšajte si ju pripraviť. Na internete nájdete mnoho návodov, ako špargľu kúpiť a očistiť, takže naozaj sa jej nemusíte báť. V tomtorecepte som k špargli robila holandskú omáčku, ktorú mám veľmi rada. Jej príprava je trochu pracná, ale stojí za to.




 Budeme potrebovať:

- viazaničku špargle - nekupujte zvädnutú, nemala by byť taká gumová
- anglickú slaninku

- špargľu očistíme a tri kúsky obalime slaninkou. Poukladáme na pekáč ( ja som dala do janskej misy). Dáme piecť do rúry na 20 minút pri teplote 180°C. Špargľa krásne zmäkne.



Na holandskú omáčku:

- 3 žĺtky
- 60 g masla- roztopeného, ale nie horúceho
- citrónová šťava 
- soľ


- v miske nad parou miešame žĺtka, ja som miešala metličkou, tu ale treba dať pozor abz ste neurobili praženicu, takže pekne šľahame do zhustnutia. Mali by mať takú krémovú konzistenciu. Za stáleho miešania prilievame pomaly  k žĺtkom maslo. Nakoniec omáčku dochutíme citrónom a soľou. 








Žiadne komentáre:

Printfriendly